Grattis

God kväll.

Igår fyllde världens mysigaste man år. Tjugoåtta storslagna år fyllde min Mikael. Detta firade vi lite tjuvigt i förväg i lördags med hela hans familj då vi åt supermiddag på italiensk superrestaurang och badade bubbelbad i vårt, natten till ära, hotellrum här i Stocktown (OBS, familjen var bara med under den förstnämnda aktiviteten och alltså inte i badkaret).

Men på självaste födelsedagen fick vi fira lite också. Man kan kanske säga att firandet av Mikael igår gick lite i gastronomins tecken. Vi käkade alltså en jävla massa göaföa. Vi började med en hotellfrukost, vilken som brukligt var väldigt delikat och omfattande. Att ryktena Mikael hört om att Scandic tagit bort baconen från sina frukostar visade sig vara mycket felaktigt var en minst sagt positiv överraskning. Om jag inte minns fel så kan jag ha tjutit till lite när baconskålen fylldes på, och kan även ha undsluppit något i stil med "Åh! Bacon!". Detta är dock lite oklart, då jag uppenbarligen vid tiden befann mig i lite utav ett baconrus.

Nåja, senare på kvällen besudlade vi en kyckling riktigt ordentligt, med vitlök och hela citroner långt upp i dess innanmäte. Hur makabert det än såg ut innan vi stoppade in den i ugnen så var den något helt sjukt god. Saftig som bara den! Gör det! Ät det! Köp en hel kyckling NU!






Sen bjöds det givetvis på lite dessert! Om jag lyssnat på kvinnan på konditoriet hade jag säkert kunnat redogöra för vad det var för något vi smaskade på, men gött var det iallafall, så mycket vet jag.







Annars då? Jag köpte en Whyred-klänning idag. Ha ha haaaaaaaaaaaaaaaa, jag är en sån konsumör. Vilket är desto mer komiskt med tanke på att jag är vad man kanske skulle kunna klassa som pank. Nu är jag åtminstone pank med en skitsnygg designerklänning och det är ju jävligt mycket bättre eehhhh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0