Mat och blommor

Idag har jag fortsatt mitt mission att göra min och Oskars lägenhet lite mysigare. Jag har handlat:



Sjukt mycket blommor! Jag ska ta hand om dem som vore de mina egna barn.




En Sigrid Hjertén-affisch! Det är alltså den till vänster. Hade gärna kommit hem med alla Moderna museets affischer, men jag får väl börja med den här.




Jaaa vad annars då? Jag och Mikael har haft matbonanza i helgen - eller kanske egentligen bara igår. Vi lagade en nice steak dinner med chilichokladmousse och varma hallon till efterrätt. Det var jävulskt gott, speciellt efterrätten momsmoms. Och så i fredags försökte jag återgälda för Mikaels fina frukost förra helgen med en rätt fin frukost tillbaka. Det blev inget ägg-och-bacon-action, men det tog vi igen nu imorse. SÅ hold your horses! Det åts bacon!


tuffkille_84 ↑



Nu ska jag mätta min av shopping hungriga mage med rester från gårdagens nämnda bonanza = NICE.


PS Ja mitt liv kretsar kring mat. På alla möjliga sätt.

Kommentarer
Postat av: emma

Blev ju superfint, inspo inspo.....

2012-02-28 @ 12:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0