Nödvändiga funderingar

Något modfälld efter att ha misslyckats med att lösa dagens korsord i DN som hade lägsta möjliga svårighetsgrad, åker jag nu till Medis och biblioteket. Jag ska låna en bok som mamma tipsade skulle ge rätt stämning inför resan till Budapest - inte ens två veckor bort nu pirrrr - och så ska jag försöka intensivplugga lite högskoleprovstjosan innan Hanna slutar jobbet och det blir tacotime! En riktig typisk fredagsmysmåndag. Om nu någon förstår vad jag menar med den analogin.




Två tankar om den här bilden förresten:
1. Ibland när jag slappnar av munnen så ser den EXAKT ut som en fågelnäbb, vilket får mig att ibland se ut EXAKT som den där Tweetybird-fågeln. Uncanning.
2. Känner mig nödgad att påpeka att jag mellan ungefär adamsäpplet och ner till tröjan inte alls är genomskinlig. Det där är alltså inte den vita väggen eller dörren bakom som skiner igenom mig - det är mig. Jag är så obehagligt blek att jag om jag likt isbjörnen skulle hålla för typ ögonen och munnen (de håller för nosen förstås, den är ju svart) skulle jag om jag vore naken ute i snön smälta in och därmed vara en oerhört lurig jägare. Förutsatt att jag hade ett vitt gevär också förstås...


Nämensåatt, så är det. Hejpa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0