Man tar vad man får

Jag har ett sånt där namn som folk enerverande nog aldrig tycks kunna stava/uppfatta rätt. Är det inte 'K' istället för 'Ch' så är det 'sson' eller 'ssen' istället för 'sen' eller så heter jag bara Elin, Ellinor eller Eva istället för Ellen. Mästaren av detta beteende måste ha varit geniet på Clas Ohlssons för några år sedan som skrev ner mitt namn som "Elen Kristianson". Inte många rätt där.

Iallafall så fick jag just det mest smickrande missförståndet av mitt namn alldeles nu när jag ringde till Balettakademien. "Var det Helena Christensen du hette?" Personligen väljer jag att tolka det som att hon hörde genom telefonen hur mycket jag ser ut som en supermodell och därmed automatiskt kopplade till min efternamnsnamne. That's my story and I'm sticking to it! Dagens självförtroendeboost, yesssssss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0