Vem är Emma?

Märker att det är svårt att beskriva sin bästa vän såhär i textform... Jag vill ju inte att Emma ska känna sig besviken när hon läser detta, skulle hellre se att jag rörde henne till tårar. Men då blir det ju direkt sjukt mycket press. Måste prestera. Måste göra den bästa beskrivningen av en vän som någonsin gjorts. Skrivkrampen är ett faktum.

En lista kanske. Ja, jag ska nog lista Emma. Här kommer Emma Aasa, i listform.

Emma är
  • Smart, rolig, omtänksam och så vidare i all oändlighet. Det är väldigt svårt att säga ett ont ord om Emma, hon är nog den godaste människan jag vet. Och hon vet saker och hon har humor och hon är precis lika grov som jag och jag älskar det!
  • Stark. Att inte tillåta sig bli trampad på, att stå upp för sina åsikter, att HA åsikter överhuvudtaget och kämpa för dessa, att vara passionerad över det man tror på, att fanimej tro på något, ja allt detta är saker jag värderar sjukt högt hos en människa. Givetvis har Emma så det räcker och blir över. Jag respekterar henne och kan väl också känna mig rätt stolt om man nu får säga så
  • Den vän jag känt allra längst, utan någon som helst konkurrens. Jag och Emma fann varandra i ettan och insåg nog direkt att vi var som gjorda för varandra. Jag tror säkert att min onormalt mogna sjuåriga hjärna visste att alla andra vi umgicks med (ja, alltså jag och Emma var ju som ett paket, det var väldigt sällan vi umgicks på tu man hand med någon annan, och isåfall kändes det lite småskumt att inte ha sin bundsförvant där) säkert skulle trilla bort någonstans på vägen, och att den enda som faktiskt betydde något var Emma. Nu har jag visserligen andra vänner som betyder oerhört mycket för mig (tur är väl det), men jag är fortfarande övertygad om att Emma och jag kommer att grow old together *paus för tårtorkning*
  • Snygg!!! Jag får inte glömma det viktigaste! Hon är en sight for sore eyes, min Emma. Det kan nog ingen säga emot

Informationsmässigt kanske det här var den sämsta personbeskrivningen någonsin, men vem fan bryr sig om att Emma är 165 lång (?), bott i Skåne de senaste sex åren av vår vänskap och gillar exakt samma lösviktsgodis som jag? Ingen!

Förutom det sista... det är faktiskt relevant information.


Bevis nr 1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0