Emma debuterar

Har Ellen på andra linjen och avslutar samtalet med: "nu ska jag hämta datorn och blogga lite"

Vänta lite, vad fan sa jag?

Likt den äkta gubbe jag inombords är - väntar ibland på att få se att hela mitt liv är en bluff och att jag drömt allting på dödsbädden - har jag ju aldrig trott på det där bloggandet. Min reserverade sida har alltid tyckt att det inte är så fräckt, det har faktiskt skrämt mig en smula, samtidigt som den där andra ordentligt barnsliga och uppmärksamhetssuktande har närmat sig tanken då och då. Så nu sitter jag här, det står 0-1 och den barnsliga sidan kan ta några lugna andetag då den reserverade ligger i underläge. Det här är ju trots allt mitt första blogginlägg.

Som Ellen innan skrev bor vi snart tillsammans i Berlin, det är också vi som tillsammans driver den här bloggen.
Hon är sjukt grym som redan bor där nere själv i väntan på mig då jag organiserar flytten från Skåne efter ett besök i Umeå - staden där jag och Ellen träffades för första gången som femåringar. Själv lämnar jag Malmö på tisdag kl 20.00.

Är jag taggad? Om jag är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0