22.12 !??!?!!??!?!?!!!

Jag gick på allvar och lade mig igår kl 22.12 och kom på mig själv med att inte gått till sängs före kl elva sedan minst ett år tillbaka. No jokes. Det där med skev dygnsrytm har alltid varit en stark sida hos mig, skev rytm överlag är nog en stark sida. Tror till och med att man kan kalla det en del av den jag är.

Här i Berlin har Ellen smittat mig med 2 obsessions. En är att båda äta och LAGA mat. Det är ju... kul? Jag har spenderat massor av mina arbetslösa timmar m att försöka hitta billiga recept på god mat jag kan laga SJÄLV, utan min stöttepelare Ellen som jag kan gråta emot om jag bränner löken, inte vet hur jag ska öppna en konserv eller hur jag skalar en potatis. Jag bakar bröd minst var tredje dag och tänkte efter det här inlägget sätta mig och sy i lite loppiskläder.

Det andra hon har smittat mig med är Cougar Town. Jag är totalt besatt. Screw HIMYM till exempel. That 70's är fortfarande som en värmande filt i vintermörkret och även perioder då jag inte streamar det som en galning så vet jag ändå att det alltid finns kvar. Som en extra mor! Därför kan jag inte säga att Cougar Town är min nr 1-serie, än..... men silvermedalj kan den stolt bära.

Nu kanske någon tänker "ska hon inte skriva om någonting annat, hon är ändå i CoOOLtOOwN BErLIIIn" Jo ja, Berlin är en helt GAAALEN STAD, yeah. Graffitti på hyreshusen, små och retro barer m VINYLER PÅ VÄGGARNA och typ bokhyllor, typ killar m rätt bågar och skor (har aldrig någonsin kollat in en killes skor), pretentiösa artister, clubs open 24/7, överprisade små caféer ala retro once again und zu weiter.

Mycket av det där tycker jag om, men gud vad det inte är därför jag är här. Jag tycker om allt det där då det inte känns krystat helt enkelt. Det där med att det känns krystat kanske ligger hos mig till viss del, kanske helt och hållet. Har dock hittat mina ställen som känns... vad ska jag använda för ord, levande? Till exempel då jag och Ellen hamnade på en liten underground klubb en torsdag där de spelade riktigt bra musik m de här cirkusgunget jag är så svag för. De hade också garnnystetråd som en hinderbana över dansgolvet. Kommer inte ihåg vad stället hette men jag hittar åtminstone dit, så snabbt jag köpt mig en kamera ska jag ta lite bilder!

Ska skriva ett kärleksinlägg om Ellen också, jag är henne skyldig ett + att hon är ju faktiskt min Ellen. Sedan är det så sköööööönt att bo med henne. Lätt att tro på va efter de senaste två inläggen? Lite slag får man ta som Hausfrau..... Jag älskar hur hon kan utbrista "för att man är GRAVVE" när jag frågar varför man någonsin skulle få för sig att köpa det alkoholfria vinet på Kaufland för att sedan säga "fan jag hatar mig själv för att jag kunde uttrycka mig så fult" efteråt.

Så länge!





Kommentarer
Postat av: Pedro

Lurade döden idag! En kontrollant kom på U-bahn, jag trodde jag skulle nervositet-kräka ner mannen framför mig, visade mitt ogiltiga studentkort och hann "okej"-ade mig!!!!! FATTAR DU!!!



Ellen - Döden 1-0

Ellen - Berlins kollektivtrafik fan 100-0

2011-01-28 @ 11:35:02
URL: http://se.postalgold.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0