skadad krigare




Chockar med att starta med en bild på mig själv, annans arm och liten fågel. Kan ni se den?

Kesti och Lars åkte hem idag. De är så härliga, vi hade tre riktigt fina dagar ihop! Goda middagar med fint sällskap, kan inte bli så mycket bättre? Det var särskillt kul när vi skulle ta U-bahn hem tillsammans efter en underbart god mexikansk middag (gud vad jag snackar mat) och jag gjorde min standard att pruta ner croissants på Alexanderplatzstationen. Kommer inte ihåg varför men alla fnissade som åt allt och inget, lite övertrött-feel-good-time ungefär? Kom gärna hit igen!

Nu håller jag dock på att falla samman i hostattacker och snuva. Kanske är vad jag förtjänat efter åtta kvällars "göra Berlin"?..... Känns som att ögonen ska ploppa ur sina hålor när jag nyser. Blir till att se film och dricka te. Finns en hel chokladpuddingsmix här också och Ellen påstår nu att hon inte ens gillar chokladpudding, jag kommer ju sitta med en hink för mig själv.

Vi har numera en sjö av barer och caféer att rekomendera! Känns bra att börja likna en cool katt tillslut............ Förutom Klub De Republik har vi också Syndikat, en grannbar (!!) och ett billigt fik som heter Records Records, allting i Neukölln. Ellen hade varit på ett Ramonescafé också mer i Mitte-delen. Men jag upprepar: SYNDIKAT, jag vet att det går hem hos många vänner hemma i Simrishamn. Vill ni ner och upptäcka Berlin så vet ni att ni har sovplats här hos oss på B-strasse.

För att avsluta, jag tror att Berlin är magiskt. Och då menar jag bokstavligt talat. Det sker underliga saker, sammanträffanden och helt otroliga möten mest hela tiden. Jag menar alltså att jag tycker att Berlin är lite sci-fi just nu, och inte magiskt som i underbart. Det är som att någon annan styr vad som sker i vårat eget liv än vi själva. Som att det ligger en mystik i jorden som gror, jättelika (men dock osynliga) växthänder som pekar åt olika håll att gå. God tid väntar den som kommer hit om du gillar att slippa styra.

Nej men, chokladpuddning nu då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0