Mexicano

Modern kom i torsdags och har skämt bort mig och Emma med kärlek och godsaker (främst lösviktsgodis från vårt kära fosterland). Igår spenderade vi dagen som turister, jag och mamma, och jag fick chansen att upptäcka lite andra delar av vår stad.

På kvällen kom mammas Lars och vi stressade alla fyra till vårt bokade bord på årets restaurang Frida Kahlo. Den godaste maten jag ätit på väääääldigt länge, frozen margaritas och skitfint ställe bara. Jag och Emma har lovat oss själva att komma tillbaka.

Haha sen styrde vi då kosan mot KDR, då mamma ville se var vi spenderade vår tid nuförtiden, där vi tog varsin öl och sen hoppade på tunnelbanan hem.


Där kan man tro att kvällen slutade, men olika sjuka sammanträffanden gjorde att jag och Emma klockan halv sju imorse däckade i tre fransosers gästlägenhet som var inrett som ett lyxhotellrum, efter att ha blivit behandlade som prinsessor med gentlemannauppassning. Det dög! Tur också att jag har en sån förstående mamma så det känns okej att ramla in efter tre timmars sömn tio på morgonen och skratta åt det.



Vårt Berlin är så fint så fint



 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0